donderdag 10 augustus 2017

Dag 20: Nic and Norman's

Vandaag weer een lange rijdag gehad richting Atlanta. Weinig te melden dus, maar we zijn vanavond weer gaan eten bij Nic & Norman's. Vorige keer was niet zo heel goed bevallen omdat we voor ons gevoel werden weggekeken, maar vanavond was het dus heel anders!
We zaten bij het zwembad toen Robert zei dat er in de buurt alleen maar restaurants waren met slechte recensies. Ik zei: Ik ken een heel leuk tentje!
We hebben heerlijk gegeten en Ruben zijn bord bleek een frisbee te zijn die hij mocht houden. Toch blij dat we het nog een kans hebben gegeven! Op de terugweg kwamen we nog even in een mals regenbuitje terecht...

Morgen gaan we terug naar Senoia en omgeving, voordat we terug naar Atlanta gaan.

woensdag 9 augustus 2017

Dag 19: Jekyll Island

Vandaag stond Jekyll Island op de planning met in het bijzonder Driftwood Beach. The Walking Dead had me op het idee gebracht, er is een aflevering opgenomen op Driftwood Beach. Toen ik verder ging kijken, bleek het een prachtig strand en eiland te zijn dus dat leek me een erg leuke bestemming. En daar hebben we geen spijt van!
Het was ook nog eens perfect weer: geen zon en bewolkt voor een beetje een spookachtig strand. Het zou met zon overigens minstens zo mooi zijn geweest, maar ik vond het zo wel heel erg prima. In de bomen stikte het van de boktorren en waarschijnlijk ook houtworm. Er zaten veel krabben en vogels. Erg leuk om rond te wandelen en foto's te maken. Wat was het er prachtig mooi!

Na Driftwood Beach zijn we naar de Sea Turtle Sanctuary gegaan. Hier is een ziekenhuis voor gewonde zeeschildpadden. Ik had er niet bij stilgestaan dat het om grote schildpadden zou gaan, maar dat was dus wel het geval! Enorme zeeschildpadden die om allerlei redenen waren opgenomen, wonden aan vinnen, botsingen met boten enz. Ook zogenaamde hatchlings waren opgenomen, waarbij het met de eieren niet goed ging. Die zijn in het ziekenhuis uitgekomen en daar worden de kleintjes sterk genoeg gemaakt om uit te zetten. De meeste schildpadden gaan ook weer terug naar zee. Een mooi goed doel!

Hierna zijn we even wat gaan eten bij een food market. Erg leuk om een keer rond te lopen. Ik heb er een onwijs lelijke kerstpelikaan gekocht. Te leuk!
Daarna zijn we naar de andere kant van het eiland gereden. Nog wat hertjes gespot onderweg en toen door naar het strand. Hier stikte het van de krabben die in een schelp de zee uitkropen. Helaas stikte het er ook van de muggen en we zijn allemaal uitgebreid gestoken.

Tot slot zijn we nog even naar de Walmart gereden voor speelgoed en M&M's die ze bij ons niet hebben. Toen gingen we terug naar het hotel om nog even te zwemmen, maar er barstte hier een gigantisch onweer los, dus dat konden we wel vergeten! Ruben wilde graag pizza eten en toevallig kwamen we bij een geweldige tent terecht. Een all you can eat buffet met soep, pasta, salade en pizzapunten. Het was echt superlekker en dat had je aan de buitenkant van het restaurant echt niet kunnen zien.

Morgen rijden we terug naar Senoia in de hoop nog wat Walking Dead activiteit te treffen.

dinsdag 8 augustus 2017

Dag 17 en 18: Orlando en Daytona Beach

Gisteren hebben we weer een dagje aan het zwembad doorgebracht. Het was weer bloedheet dus echt veel zin om iets te ondernemen is er dan niet. Af en toe druppelde het wat, maar tegen etenstijd begon het te gieten. Gelukkig duurde dat niet lang en konden we 's avonds nog naar de Universal Citywalk om te gaan eten bij het Hard Rock Cafe en te winkelen. Robert probeerde de John Lennon room nog een keer in te gaan, maar helaas was er een feestje waardoor deze gesloten was. Het eten was weer heerlijk en nadat we een pin hadden gekocht, gingen we even winkelen op de Citywalk. Ruben heeft de Cat in the Hat hoed gekregen en bij de Bob Marley tribute heeft Robert nog een shirt gekocht.
Grappig dat we Orlando deze keer gedaan hebben zonder parken. We hebben ons geen moment verveeld. Wat is hier veel te doen! Sowieso waren we toe aan wat rust na alle indrukken van de eerste weken en wat waren we blij met het hotel dat we op het laatste moment hadden geboekt.

Vanmorgen hebben we de koffers opnieuw ingepakt, al een beetje met het oog op de terugreis. Niet dat we daar heel erg naar uitkijken, maar het zit er toch echt weer aan te komen. Daarna zijn we naar Daytona International Speedway vertrokken. Eigenlijk wilden we hier een korte tour doen, maar dan moesten we een uur wachten en dat zagen we niet zitten met het oog op de reis naar Jekyll Island. We wilden ook nog graag naar het strand, dus hebben we daarvoor gekozen.
Ruben heeft lekker even in zee gezwommen, ik heb de jaarlijkse foto weer gemaakt aan het strand en verder hebben we genoten van het mooie weer. In een souvenirwinkeltje hoorde ik het weerbericht en dat sprak over storm: dat zal toch niet?!
Onderweg naar Jekyll Island kwamen we weer in verschillende keiharde buien terecht. Gelukkig werd het weer beter naarmate we in de buurt van het hotel kwamen. Het heeft hier inmiddels wel geplensd en geonweerd, dus hopelijk is het morgen droog en blijft die voorspelde storm wat zuidelijker.

Morgen staan we op tijd op, dus voor nu: welterusten!

zondag 6 augustus 2017

Dag 16: Clearwater Beach

Vanmorgen hebben we lekker uitgeslapen tot ongeveer 09.00 uur. We wilden niet nog een dag aan het zwembad liggen, dus we gingen eens kijken of we naar een park konden gaan. Het enige wat we echt leuk vinden, is Universal of Islands of Adventure, maar niet voor $100 p.p. We zijn bij beide parken al geweest, en ook bij Disney en Seaworld. Dus we besloten om naar het strand te gaan! 5 jaar geleden zijn we bij Clearwater Beach geweest en dat ligt een kleine 2 uur van ons hotel af. Daar zijn we toen ook met Little Toot gaan varen om dolfijnen te spotten en daar hadden we nog wel een keer zin in. Dus op naar Clearwater Beach aan de Golf van Mexico! Het weer zag er goed uit en het is er echt prachtig met witte stranden en turquoise zee.
Daar aangekomen zijn we meteen naar Little Toot gegaan om de tocht te reserveren. Om 15.00 uur konden we terecht, dus we hadden nog genoeg tijd om naar het strand en de pier te gaan. Eerst zijn we naar de pier gegaan, waar ook pelikanen rondlopen. Veel mensen vissen daar en dus valt er genoeg te halen voor die beesten. Er zijn ook veel meeuwen en andere vogels en ze komen heel dichtbij. Ik wilde een pelikanenselfie maken en ben drie keer aangevallen. Gelukkig mis, maar groot zijn die snavels wel. In ieder geval hebben Ruben en ik onze pelikanenfix weer gehad en oneindig veel foto's gemaakt.
Daarna zijn we naar de zee gegaan. Ruben heeft even in de zee gespeeld en wij konden lekker pootjebaden. Daarna een ijsje en op naar Little Toot! Het was bloedheet dus we waren blij toen hij flink vaart ging maken. Al snel zagen we de eerste dolfijnen, een moeder en baby. Ze zwommen vlakbij de boot. De boot draait dan de goede kant op en maakt vaart, zodat de dolfijnen meespringen met de golven die de boot maakt. Dit doen ze uit zichzelf tot ze er genoeg van hebben. Het was weer fantastisch! Later zagen we nog 3 dolfijnen en daarna nog een keer 5 of 6 dolfijnen. Zo ontzettend gaaf om ze in het wild te zien!

Na het dolfijnen spotten zijn we weer terug naar het hotel gegaan. We hadden Ruben beloofd om te gaan midgetgolfen bij de baan naast ons hotel. Foto's hiervan volgen morgen, het is echt midget golf 2.0 in de jungle.
Morgen doen we nog een dagje rustig aan en daarna gaan we door naar ons een na laatste adres alweer: Jekyll Island!

zaterdag 5 augustus 2017

Dag 15: Orlando

Vandaag hebben we eens helemaal niks gedaan. Roomservice voor het ontbijt, zwemkleding aan en naar het zwembad. Ruben had weer vriendjes en vriendinnetjes gemaakt dus die heeft de hele dag gespeeld. Komt die Engelse les toch mooi van pas! Ruben is belachelijk bruin, Robert is belachelijk rood en ik hang er tussenin. Tegen vijven zijn we terug naar de kamer gegaan om naar de Premium Outlets te gaan. Goed geslaagd bij Converse, Vans (ja alweer nieuwe schoenen) Toys R Us en Disney, toen lekkere Teriyaki chicken gegeten bij de Food Court en nu terug op de kamer.
Lekker dagje zo!

vrijdag 4 augustus 2017

Dag 13 en 14: Biloxi - Marianna - Orlando

Change of plans! Na heerlijk geslapen te hebben in het Hard Rock Hotel werden we wakker met regen. Veel regen. Na het ontbijt wilden we nog niet meteen weg dus we besloten nog even op de kamer televisie te kijken. Het zou maar een paar uurtjes rijden zijn naar Panama City Beach dus we hoefden niet heel vroeg te vertrekken.
Maar het bleef maar regenen. Het is niet prettig om hier te rijden met regen, want een beetje regen kennen ze hier niet. Het is OF droog OF het giet. De wegen zorgen voor een hoop spatwater waardoor het zich heel slecht is. Toen we keken wanneer het afgelopen zou zijn, zou dat pas 's avonds zijn. En toen keken we eens naar het weerbericht van Panama City Beach. En daar was het niet veel beter. En dat zou de komende dagen niet veranderen. Helaas, het paradijs gaat aan onze neus voorbij, want drie dagen in de stromende regen en onweer zitten, zagen wij niet zitten. Eerst geprobeerd hoe het werkelijk aan de kust was. We hadden een mooie route gepland langs de zee. We reden langs Mobile, AL waar de USS Alabama aan de kust lag, het vlaggenschip van de Amerikaanse marine. Het was geen weer om te stoppen en bij Destin werd duidelijk dat het echt niets zou gaan worden. Toen hebben we toch maar besloten om het hotel te cancellen (lang leve flexibele boekingen) en richting Orlando te rijden. We zochten een hotel halverwege en ik boekte een sleazy motelletje in Marianna. 's Avonds ben ik op zoek gegaan naar een hotel in Orlando voor vier nachten en gelukkig nog iets moois gevonden aan International Drive. Als je hier zit, hoef je niet naar een pretpark, deze straat is een pretpark op zich met midgetgolf, verschillende kermisattracties, een gigantisch reuzenrad, kartbanen, een waterpretpark, Ripley's Believe It Or Not, CSI: Investigation en heel veel restaurants.
Bij aankomst bleek ons hotel geweldig te zijn en dus blijven we hier eens vier nachten genieten. We zitten op de 19e verdieping in een toren aan de International Drive met een briljant uitzicht. De hotelkamer is enorm, het zwembad is heerlijk koel en er is van alles te doen in de buurt.

Vanmorgen werd ook duidelijk dat het de juiste beslissing was: er werden tropische stormen verwacht aan de kust en er was orkaanactiviteit in de Golf van Mexico. Gelukkig hebben we Jekyll Island nog voor de boeg, zodat het paradijs niet helemaal in het water valt.

woensdag 2 augustus 2017

Dag 12: New Orleans - Biloxi

Vandaag wat langer gereden dan gepland! We hadden besloten naar een alligator farm te gaan en daarvoor moesten we een stukje naar beneden vanaf New Orleans. Op internet stond deze farm goed aangeschreven dus we zagen het helemaal zitten. De farm was van 09.00 - 15.00 uur open en wij waren er rond 11.00 uur. Helemaal goed dus, dachten wij. Niet dus. Tours begonnen om 10.30 en om 13.30 en verder niet. Er was niets mogelijk, we werden gewoon weer weggestuurd. Balen, maar er zat in de buurt ook een swamp tour, dus hebben we daar aangeklopt. Helaas, de boot was net weg en de volgende gaat om 13.30 uur.
Wat baalden we! Dus in de auto en terug richting New Orleans. Ik had echter nog een andere farm gezien dus dat hebben we even opgezocht. We moesten er drie kwartier voor omrijden, dus we besloten ervoor te gaan. Dan hadden we in ieder geval alles geprobeerd. Een hele goede keus bleek dus, want wat was het daar leuk! We kwamen binnen en de tour was ongeveer halverwege. Half uurtje wachten en dan konden we mee met de volgende. Dat klonk een stuk beter. Het begon met het vasthouden van een slang. Ruben durfde niet maar andere kinderen wel. Daarna mocht iedereen het stinkdier vasthouden. Superschattig en natuurlijk waren de klieren verwijderd zodat we niet bang hoefden te zijn voor de stank. Toen begon de tour door het park. We hebben een gigantische snapper gezien, een schildpad met een hele gevaarlijke beet. Daarna gingen we naar de volgende gigantische schildpad, maar deze was vegetarisch. Inmiddels was Ruben zo geschrokken van die andere dat hij deze niet meer durfde aan te raken hahaa. Ik noemde hem een Freek van niks en daar was ie behoorlijk pissig over. Dat werkte goed voor later in de tour tijdens het alligator worstelen. Toen stond ie vooraan! Ze hebben op de farm zo'n 3000 schildpadden en ook onwijs veel alligators in alle soorten en maten. Het was heel interessant en we hadden opnieuw een superleuke gids die hartstikke veel vertelde en het ook heel leuk deed. Op het einde mochten we met een alligator op de foto, eerst een flinke voor wie durfde en daarna nog baby alligators voor de kinderen (en moeders). Als je durfde mocht je ook op de grotere alligator gaan zitten. Ik ben meer van vasthouden maar Ruben heeft op zijn rug gezeten! Ze moesten de bek van het dier wel intapen, waar ik eigenlijk niet van houd. Maar hij liet het allemaal gebeuren en was ook heel rustig. Hij liet zich daarna ook heel rustig terugzetten dus ik denk niet dat hij er veel last van heeft gehad. Het was echt heel erg de moeite waard.
Hierna gingen we door naar Biloxi, waar we een nachtje in het superdeluxe Hard Rock Hotel slapen. Het is hier fantastich, we zitten aan het strand, de eerste pelikanen hebben we al gezien en we gaan lekker genieten van een nachtje luxe slapen (al mogen we over de voorgaande hotels zeker niet klagen). Welterusten!